top of page

Lukt onze vertaalslag?

Meningen andere

vragen rond wat mensen vinden over Trashwerp, of het hen aan het denken zet, wanneer ze er aan denken. Zodat wij kunnen zien wat er over ons gedacht wordt en wij ons juist uiten? of wat mensen van ons verwachten. 

> vertaalslag is niet altijd gegarandeerd/ soms begrijpen mensen dingen anders. 



A.V.

Trashwerp brengt in kaart hoeveel plastiek we (in Antwerpen) gebruiken/verspillen. Trashwerps kleurrijke collages plezieren én openen de ogen van velen.


K.V

Ik vind heel interessant. Door de trashwerp ik had een beeld hoe groot plastic vervuiling is. Daardoor probeer ik nu zo minder mogelijk plastic gebruik ik in dagelijkse leven.


T.S?

Ik vind het een ontzettend mooi account! Echt goed!

Het enige wat ik tegenwoordig nog heb met instagram is me ergeren aan alle commerciële super bullshit van iedereen die influencer is. Maar daar moet ik me bij jullie helemaal niet aan ergeren.

Ik denk dat er hier en daar wat fouten in het Engels staan. Maar dat ben ik zelfs niet zeker.

Jullie zijn er constant mee bezig, dus ik vermoed dat jullie een planning hebben van wat jullie allemaal willen posten.

Want ik heb ook het gevoel dat je geleidelijk aan tips geeft.

Heb je er iets aan dat ik wat dingen doorstuur van dingen die ik ken? Misschien ken je het zelf ook, maar beter eens teveel dan niet zeker? 

Ik denk dat jullie kracht ivm andere Zero waste kanalen is dat jullie heeeeel veel data hebben om te gebruiken. En ik weet dat je die al vaak visueel hebt gemaakt, maar dat lijkt me een goed ding om te doen. Ook misschien situaties van gezinnen tegenover mekaar zetten. 

Heb je die docu van Pano al gezien? Daar is een gezin met 3 vuilniszakken op een jaar. Dat is een gigantisch verschil met iemand anders. 

Maar het gevaar ik die dingen is dat je ook nooit te veel goeie raad mag geven, want dan is de groep van mensen die bijna wil meedoen soms doorgeslagen in de richting van ‘jaja, drie vuilniszakken, t zal wel, doen jullie het dan maar’ 

En door het populisme op social media lijkt me dat ook niet simpel. Heb je daar last van?


A.V.D.B

Ik vind het een erg krachtig project. Mooie visie, op een knappe locatie met een mooi visuele Instagram pagina. Fijn om te volgen. Ook de workshops die jullie geven zijn goed. De ecologische visie voel je in alles wat jullie brengen. Al geniet ik persoonlijk meer van de plastic collages dan van de foto’s met hervulbare drinkfles om aan te sporen om na te denken wat men gebruikt. De boodschap is helemaal top (zeker ook mijn mening) maar het geeft een stijlbreuk met de creatieve weg die jullie inslaan. Ik geniet gewoon veel meer van de creatieve propaganda, waarbij je door effe door te denken ook wel op de denkpiste gaat zitten om stil te staan bij al dat plastic dat we gebruiken. De tips van gebruik een drinkbus kunnen eerder belerend overkomen en dat lijkt me minder jullie project. In deze tijd van klimaatjongeren is het een fijne lijn... maar dit is waarschijnlijk ook het gevolg van jullie groepswerk. Dat is het enige puntje van kritiek wat ik kan geven. Ik vind persoonlijk ook dat jullie nog meer naar buiten mogen komen met dit project. Geef het wat media aandacht! Bel ATV, de krant of laat iedereen beroemd is langskomen . Op deze manier zullen meer mensen dit prachtige project leren kennen. Een werkbundel uitschrijven om met lagere scholen of eerste graad middelbaar lesbezoeken te plannen. Doen! Zo! Hopelijk hebben jullie hier wat aan. Nog veel succes meiden! En Carla-Reina YOU ROCK! Ik ben zo trots op u! ❤️


R.M.

Wat ik goed vind aan Trashwerp is dat jullie het aangespoelde afval van de scheldebocht op een  “mooie” manier laten zien via de collages en foto’s. Zo druk je de mensen evenzeer met hun neus op de feite maar dan op een subtiele manier. 

Nog een pluspunt is de mensen erop wijzen dat het minder goed is om plastiek te gebruiken, maar ze wel haalbaar opties geven om dit aan te pakken. Zo kunnen ze zien dat ze geen drastische veranderingen moeten doen.


A.W.

Bewustmaking van de milieuproblematiek door 

- verzamelen, reinigen en recycleren van plastic afval dat aanspoelt in de Scheldebocht 

- het creëren van artistiek werk met dit afval (oa 2D en 3D collages, drukwerk, ruimtelijke composities)

- Tentoonstellingen en Posts op social media

- Geven van workshops


A.S.

Jullie proberen ons mensen te laten inzien dat  we teveel plastic gebruiken,  zonder bij de gevolgen hiervan stil te staan!


M.V.P

Ik zou jullie werk omschrijven als: artistiek project dat op een creatieve manier kinderen bewust laat worden rond het probleem  van afval ( milieu)


R.V.

Milieu bewuste groep die verandering wilt bieden tegen het afval dat in de kaaien rond slingert. Het aanbieden van alternatieven producten die bij brengen bij het milieu. Op creatief vlak super leuk gebruik van kleur en duidelijk over wat het gaat. 

Voor mij part blijf zo voort doen! het is de tijd voor creatieve mensen hun stem te laten horen en die duidelijk een passie hebben om de wereld te verbeteren. Van wegen deze KUNST besef ik zelf om twee keer na te denken voor ik afval op straat gooi.


L.D.W

Het in beeld brengen van het plastic probleem in de nabije omgeving. Promoten artikelen die ‘single use plastics’ kunnen vervangen. Aanmoedigen om mee te gaan plastic verzamel samen met Stormkop.


C.G.

Drie dames met een passie voor kunst dat gepaard gaat met creativiteit. Niet alleen nemen ze actie maar laten ze mensen de realiteit ondervinden met hun cleaning opdrachten en daarna uitgevoerde kunst projecten. Leuk voor de geest en het blote oog. Telkens opnieuw blijven ze komen met nieuwe kleine oplossingen om op een grote schaal verschil te maken voor onze enige planeet en die boodschap komt telkens duidelijk over.


K.U.

een organisatie geleid door jongeren om het goeie voorbeeld te zetten, om mensen aan te sporen om goed te recycleren en duidelijk te maken dat de vervuiling van onze wateren dichter bij huis is dan dat we denken.


S.L.

Voor mij gaat trashwerpen over een 2e leven geven aan plastiek dat je normaal zou weggooien en je plastiek verbruik zo veel mogelijk proberen reduceren. Ik vind het een leuk project omdat ik zelf niet altijd bewust bezig ben met mijn plastiek verbruik en het is een goede wake up call.


M.L.

Trashwerp houdt zich bezig met het properder maken van onze planeet door op een mooie artistieke wijze plastic afval om te toveren tot hedendaagse kunstwerken. Door dit te doen, overtuigen ze menig ziel, jong & oud, van de problematiek rond de steeds stijgende afvalcrisis. Jong, getalenteerd en gepassioneerd door al dat goed is, kan het nog beter?


M.A.

Ik ben zeker fan, in die zin van dat het hele project zowel confronterend overkomt als 'satisfying' aanvoelt. Door het plasic op een kunstzinnige manier te presenteren laat dit mij toch nog maar eens extra beseffen hoeveel plastic we wel niet gebruiken in het dagdagelijkse leven, toch kan ik evengoed genieten van de mooie kleurrijke kunstwerkjes die jullie ervan maken. Er is gekozen voor een goed evenwicht tussen plastic kunstwerkjes en bruikbare tips zoals herbruikbare alternatieven. Wat ik vooral heel tof vind is de 'niet opdringerige kant' van het verhaal wat het in mijn ogen meer toegankelijk maakt!


E.V.H.

Wat ik vooral supergoed vind aan jullie trashwerp project en insta is dat je naast mensen met hun neus op de feiten drukken, ook een oplossing aanbiedt als alternatieven voor single use plastics en plastic voorwerpen die anders de afvalberg zouden vergroten

En vooral omdat dit in antwerpen gebeurt, komt het veel directer bij mensen binnen


W.V.D.

Als ge aan mij vraagt wa Trashwerp doet, dan zou ik zeggen “trashwerp maakt design met afval en wegwerpmateriaal gevonden in en rond de stad. Ze sensibiliseren rond milieuvervuiling door op een creatieve manier met afval kleurrijke ontwerpen te maken” 


G.U.

Jullie kaarten op een bijzonder creatieve manier de plasticconsumptie van de maatschappij aan. Dit door collages en installaties van kleurig plastic uit onze eigenste scheldebocht. 


L.V

Zo maakte ik in juni ook kennis met ‘TRASHWERP’, een project van onder andere C.R. Cochez. en D. Verdyck. Ze werken vooral met de plastic dat aanspoelt aan de oevers. ‘TRASHWERP’ gaat vervuilde plastic die uit de Schelde komt tot kunstwerken verwerken om zo de toeschouwer te confronteren. Ze laten zien hoe dicht dit bij ons staat en dat dit niet alleen maar in ‘verre landen’ het geval is.


L.X

Da maakt ons idd gwn veel bewuster van wat we allemaal hebben van plastic waardoor ik ook echt bewuster ben aant winkelen enzo Waardoor ge automatisch meer reduceert als ge er mee in aanraking wordt gebracht hoeveel plastic er is en hoeveel er in het water bv beland


Comments


bottom of page